Hoe word ik lid?
Kom gewoon bij ons langs! Wij leggen je uit hoe het werkt. Je kunt direct lid worden en ons speelgoed lenen. Het abonnement krijg je ook meteen mee naar huis.
Hoe werkt het lenen van speelgoed?
Ieder lid van de speelotheek krijgt een pas, waarmee je speelgoed kunt lenen. Wanneer je iets leent krijg je een bon mee, waarop staat wat je hebt geleend en de datum waarop je het speelgoed uiterlijk terug moet brengen. Elke speelgoed is voorzien van een inhoudskaart, waarmee de lener kan controleren of het compleet is.
Hoelang mag ik speelgoed lenen?
Het speelgoed kan je voor maximaal drie weken lenen, daarna kan je het weer omwisselen voor iets anders.
Als je het speelgoed nog iets langer wil lenen kan je het ook verlengen in de speelotheek. Als het speelgoed niet al gereserveerd is, kan je het verlengen en mag je het nog drie weken lenen.
Wanneer moet ik mijn abonnement betalen?
In het begin van een nieuw kalenderjaar wordt een mail verstuurd met de rekening. Je kan het geld overmaken of bij de speelotheek contant afrekenen.
Hoe verleng ik mijn abonnement?
Je abonnement wordt zonder tegenbericht automatisch in het nieuwe jaar verlengt. Hier hoef je dus niets voor te doen.
Hoe zeg ik mijn abonnement op?
Na het eerste jaar dat je lid bent kan je iedere maand je lidmaatschap opzeggen. Dit kan ter plekke, maar ook via de mail.
Kan ik ook speelgoed reserveren?
Je kan speelgoed reserveren als het op dat moment al is uitgeleend. Reserveren kost €1,- per aanvraag.
Wat als ik iets te laat inlever of er een onderdeel mist?
Als je speelgoed te laat inlevert krijg je hier een boete voor. De boete is €0,50 per speelgoed per week.
Als er een onderdeel mist is de boete in eerste instantie €1,- per stuk. Als vervanging later blijkt meer of minder te kosten, wordt dat alsnog verrekend. Als er iets kapot gaat, regelen we dat op dezelfde wijze als bij vermissing. Daarbij houden we rekening met normaal gebruik en veroudering van materiaal.
Vragen?
Stel ze gerust! Kom langs met je vragen of stuur ons een mailtje.